Nyheter

Information Dörrbyte

Samtliga lägenheters ytterdörrar kommer att bytas ut mot DALOC säkerhetsdörr inklusive brevinkast, extra lås samt tittöga som standard i plåtutförande.

Enligt följande tidsplan:

ÅR 2019

Hus 9 arbetet pågar mellan vecka 40 – 43.

Hus 10 arbetet pågar mellan vecka 44 – 46.

Hus 11 arbetet pågar mellan vecka 47 – 50.

ÅR 2020

Hus 12 arbetet pågar mellan vecka 3 – 5.

Hus 14 arbetet pågar mellan vecka 6 – 8.

Hus 16 arbetet pågar mellan vecka 9 – 11.

Mer information kommer i brevlådan ca 1 månad innan arbetet startar. Har du / ni frågor kring detta arbete kontakta styrelse på tel. tider / eller ett besök på expeditionen på tisdag kväll mellan kl. 17.30 – 18.30.

2019-07-25

Hälsningar

Styrelsen / Bengt Jonsson

Ventilationskontroll 2019 april månad

Under april månad kommer ventilationsarbetet som startade i höstas att slutföras för att vi skall få godkända anläggningar i våra fastigheter i föreningen.

Detta innebär att nya mätningar och justeringar av ventilationen kommer att göras i lägenheterna så att vi får rätt balans och funktion i anläggningen samt ett godkännande enligt regelverket.

Det finns en del felaktigheter på spiskåpor+ igensatta tilluftsdon som måste åtgärdas för att ventilationen skall fungera i alla lägenheter.

Ni kommer att få information i brevlådan för tidpunkt när arbetet kommer att utföras just i eran lägenhet.

Arbetet utförs av:
Ventilation & Comfortteknik AB
Strandvägen 38
72592 Västerås
Tel. 070 – 523 68 00

OBS! Frågor kring detta arbete kan ställas till styrelsen.
Tel. 073 – 332 35 45 må, to kl. 9-10 samt tisdagar 17.30 – 18.30.

2019-02-17
Hälsningar
Styrelsen / Vicevärd



Valberedningen informerar

Valberedningen efterlyser kandidater för att ta plats i den kommande styrelsen. Vänligen kontakta dem direkt om du är intresserad

  • Jari Kauppinen, tel. 073-9264960
  • Ola Larsson, tel. 070-3552315

Årets stämma 2019

Årets stämma kommer att äga rum onsdagen den 24/4 kl. 18.00. Som vanligt håller vi till på Mötesplatsen. Kom och lyssna, gör din röst hörd och fika med andra trevliga medlemmar.

Information från ComHem

Samtliga medlemmar har fått ett erbjudande i sina brevlådor från ComHem angående bredband.

Företrädare från ComHem kommer att finnas tillgängliga på föreningens kontor den 22 och 29 januari mellan 17.00 och 18.00 för dem av er som vill prata med dem och ställa frågor direkt.

Avbrott och driftsstörningar

Vi håller på med att uppgradera automatiken i vårt fläktsystem och det kan medföra att ventilationen och värmen inte fungerar tillfredsställande.

V47 Tisdag-Onsdag Hus 9, Onsdag-Torsdag Hus 11
V48 Tisdag-Onsdag Hus 10
V49 Tisdag-Onsdag Undercentral, Torsdag-Fredag Hus 12
V50 Tisdag-Onsdag Hus 14, Onsdag-Torsdag hus 16

För mer information klicka här

Förvaltare

Som styrelsen informerat om är nu MARK vår förvaltare och tar hand om fastighetsskötsel och lokalvård  i våra hus. Samtliga medlemmar har fått ett blad i sin brevlåda där information finns om vart man vänder sig ifall något händer.